Εφημερίδες/Πρώτο Θέμα/2006
Ατιμασμένη & Εγκαταλειμμένη 2 ( 21-07-2008 )





Όπως γνωρίζουν όσοι μου κάνουν τη τιμή να διαβάζουν αυτή τη στήλη, οι εξελίξεις τις περασμένης εβδομάδας (κατάρριψη ελληνικού μαχητικού, θάνατος Ηλιάκη, Ίμια ΙΙ και ΙΙΙ, ανακάλυψη της Αμερικής (στην επιθετικότητα της Τουρκίας κλπ, ) εμπόδισαν τη δημοσίευση του 2ου μέρους της πονεμένης ιστορίας της Γενικής Αεροπορίας στην Ελλάδα. Όπως έγραφα στο Α&Ε 1 μία ολόκληρη σειρά από συγκαμένους και δυσκοίλιους παράγοντες φρόντισε να εξαφανίσει το μοναδικό (φθηνό) όπλο για τη φύλαξη του εναέριου χώρου του Αρχιπελάγους της Τζουτζίας.

Ποίο ήταν το σούπερ αποτελεσματικό και φθηνό όπλο; Μήπως οι  S300, S500, S800; Tα F16, τα Mirage τα Typhoon και τα TOR; Οι ζωές των 27 ελλήνων πιλότων; Τα δισεκατομμύρα που ξοδεύονται για εξοπλισμούς γενικώς;

Τίποτα από αυτά. Ήμουνα νιος και γέρασα γράφοντας (για ωτα μη ακουόντων) για την ανάγκη να ανοίξουν τα ήδη υπάρχοντα αεροδρόμια και να ενισχυθεί η Γενική Αεροπορία σε όλες τις «ευαίσθητες» περιοχές. Μάλλιασε η γλώσσα μου, «πιάστηκαν» τα δάχτυλά μου, στράβωσαν τα πλήκτρα του PC να λέω πως, αν το Αιγαίο «βούιζε» από τη κυκλοφορία πολιτικών αεροπλάνων, αν τα αεροδρόμια των νησιών πρόσφεραν τις διευκολύνσεις που ζητάνε εκατοντάδες ιδιώτες χειριστές από την Ε.Ε και τις ΗΠΑ, τότε έγραφα και έλεγα, ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΛΜΟΥΣΕ ΝΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΙ τον έλεγχο του αρχιπελάγους, του εναέριου χώρου αλλά και των αποστολών Έρευνας & Διάσωσης. Από πού, έλεγα, θα παίρνουν άδεια οι εκατοντάδες πιλότοι που θα έρχονταν στη Μύκονο, στη Σαντορίνη, στη Κω, στη Κάρπαθο, στη Νάξο, στο Καστελόριζο, στο κεφάλι μου, στο κεφάλι σας, στην αυλή μου, στη κουζίνα, στη κρεβατοκάμαρα μου; Από την Άγκυρα, ρωτούσα με όλη τη δύναμη της δημοσιογραφικής μου φωνής αλλά, κανείς «αρμόδιος», συγκαμένος, δυσκοίλιος, «ευλογημένος» από την ΥΠΑ, το Υπουργείο Μεταφορών, το ΥΠ. ΕΞ, το …ΕΛΙΑΜΕΠ(!), τον Giorgos, τον Αλεξ (Ρόντος), τη Ντόρα, τα think tanks πέντε πρωθυπουργών και 115 υπουργών (μεταξύ των οποίων και ο Θ. Πάγκαλος (στον Υπουργείο Μεταφορών!) δεν έδινε σημασία.

Ο λόγος; Ίδιος τα τελευταία 35 χρόνια. Ο Καββαθάς «γράφει γι αεροπλανάκια» - ή «αυτοκινητάκια» αν οι προτάσεις αφορούσαν στην οδική ασφάλεια. Κανείς εκλεγμένος, τοποθετημένος, ευλογημένος δεν έδινε σημασία στα επιχειρήματά μου που ήταν επιχειρήματα που είχα …αντιγράψει από τους …Τούρκους, τους Ιταλούς, τους Ισπανούς και, γενικά, από κάθε λαό που δεν βασίζει το μέλλον του στις αποφάσεις άσχετων και ανίδεων.

Με μεγάλη δυσκολία κατασκευάστηκαν 32 αεροδρόμια και 11 ελικοδρόμια αλλά, τα πιο πολλά είναι κλειστά τις περισσότερες ώρες της ημέρας, και δεν προσφέρουν αυτά που ΟΦΕΙΛΕ να προσφέρει μία χώρα της οποίας αμφισβητείται ακόμα και ο αέρας που αναπνέουν οι κάτοικοί της. Τα αεροδρόμια άνοιγαν μόνο όταν «πήγαινε η Ολυμπιακή», οι ξένοι (και οι Έλληνες) χειριστές τα έβρισκαν «με τα φώτα σβησμένα, κρατικοποιημένα», χωρίς καύσιμα, με τους δημόσιους υπάλληλους να: «έχει βγει για λίγο, εδώ είναι το σακάκι του».

Τα είπα στην εκπομπή «Σαββατοκύριακο στη ΝΕΤ», το κατάλαβαν οι συνάδελφοι αλλά κανείς αρμόδιος δεν συγκινήθηκε. Αναρωτηθείτε… Θα τολμούσε η Τουρκία να αμφισβητήσει την ελληνική κυριαρχία και ευθύνη στο Αιγαίο αν το αρχιπέλαγος «βούιζε» από τους κινητήρες εκατοντάδων αεροπλάνων και ελικοπτέρων; Ποιος θα τολμούσε να μιλήσει αν, στα περισσότερα νησιά το «κράτος» είχε δημιουργήσει Αερολέσχες και ΕΠΙΧΟΡΗΓΟΥΣΕ την εκπαίδευση κάθε νέου ή νέας που ήθελε να μάθει να πετάει ανεμόπτερο, αεροπλάνο, ελικόπτερο, παραπέντε, ότι…

Διακόσιες πενήντα αερολέσχες έχει η Τουρκία, πέντε κι’ αυτές ημιπαράλυτες η χώρα που ανθεί φαιδρά η πορτοκαλέα. Ευτυχώς που βρέθηκαν, ένας Υπουργός Άμυνας (ο Σπήλιος Σπηλιωτόπουλος) και ένας Α/ΓΕΑ (ο Γιώργος Αυλωνίτης) που  παραχώρησαν πέντε ανεμόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας στην Ανεμολέσχη Αθηνών και στην Αερολέσχη Εδέσσης και κάτι άρχισε να κινείται.

Και εκεί που άρχισε να οι δυσκοίλιοι. Με πύρινες επιστολές ζητάνε από τον Υπουργό Μεταφορών να κλείσει το αεροδρόμιο Τατοΐου γιατί (διαβάστε και φρίξτε):  

«…Tο τελευταίο χρονικό διάστημα γινόμαστε και πάλι αποδέκτες εντονότατων διαμαρτυριών των κατοίκων της Kοινότητας μας (σ.σ, Θρακομακεδόνων), εξαιτίας της αφόρητης κατάστασης που έχει δημιουργηθεί, από τις τοπικές πτήσεις μεγάλου αριθμού στρατιωτικών αλλά και αεροπλάνων αερολεσχών, που απογειώνονται από το αεροδρόμιο Tατοΐου και υπερίπτανται επί ώρες καθημερινά, από τις 6.15 το πρωί μέχρι και τα μεσάνυχτα (όταν πραγματοποιείται νυχτερινή εκπαίδευση), πραγματοποιώντας εκπαιδευτικούς κύκλους πάνω από τα σπίτια μας, το Λύκειο και το Γυμνάσιο (ακόμα και τις ώρες των εξετάσεων), αλλά και τις κατοικίες των οικογενειών των Aξιωματικών της Aεροπορίας, (οι οποίες για ευνόητους λόγους διαμαρτύρονται ανεπίσημα). O συνεχής υπερβολικός θόρυβος έχει κλονίσει την ψυχική υγεία των κατοίκων της Kοινότητάς μας και μπορεί να προκαλέσει απρόβλεπτες αντιδράσεις… Πέραν της ηχορύπανσης και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης υπάρχει ο κίνδυνος (ιδίως από ριψοκίνδυνους χειρισμούς), πρόκλησης βλάβης σε πρόσωπα ή ιδιοκτησίες στο έδαφος από ενδεχόμενα ατυχήματα. Πρόσφατα είχαμε πτώση αεροπλάνου αερολέσχης στην περιοχή μας και από τύχη δε θρηνήσαμε θύματα.

 

Όμως κινδυνεύει πράγματι «η υγεία των παιδιών τους» από τις πτήσεις των ανεμοπτέρων και των μονοκινητήριων αεροπλάνων; Μόνο κάποιος που πάσχει από νοητική υστέρηση θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι η πτήση ενός ανεμοπλάνου (αεροπλάνο χωρίς κινητήρα) θέτει σε κίνδυνο την υγεία άλλου εκτός από εκείνη του πιλότου. Όμως αυτή είναι η δικαιολογία, το προπέτασμα. Πίσω από την «υγεία που κινδυνεύει» βρίσκεται η παρακάτω επιχειρηματολογία που η στήλη θέτει στη κρίση των αναγνωστών…

Γράφουν οι ανησυχούντες (με τις απαραίτητες συντομεύσεις του φλύαρου κειμένου  από τον γράφοντα):

 

«…Aπό την εποχή που δημιουργήθηκε το Στρατιωτικό Aεροδρόμιο Tατοΐου, οι συνθήκες έχουν μεταβληθεί σημαντικά. O οικιστικός ιστός έχει εξαπλωθεί, ήδη δε το Oλυμπιακό Xωριό, το οποίο θα κατοικηθεί από 12.000 κατοίκους, έχει ανεγερθεί σε επαφή με τα δυτικά όρια του αεροδρομίου Tατοΐου, το οποίο για πολλούς λόγους, δεν είναι δυνατόν να λειτουργεί πλέον δίπλα από πυκνοκατοικημένες περιοχές.

Oύτε είναι ορθό και δίκαιο, τα μέλη των αερολεσχών να πραγματοποιούν το «χόμπι» τους σε βάρος της υγείας των πολιτών…

 

Και μπαίνουν στο «ψητό»:

 

«…ζητάμε να ληφθούν τα εξής άμεσα μέτρα:

A) Nα απομακρυνθούν άμεσα οι αερολέσχες από το Στρατιωτικό Aεροδρόμιο Tατοΐου...

B) Nα απαγορευθεί κάθε πτήση αεροπλάνων και ανεμοπλάνων των αερολεσχών πάνω από κατοικημένες περιοχές του Λεκανοπεδίου τα Σαββατοκύριακα, τις πρωινές, απογευματινές και βραδινές ώρες κοινής ησυχίας, αναγνωρίζοντας το ελάχιστο δικαίωμα ησυχίας και ανάπαυσης σε κάθε άνθρωπο κατά τα πιο πάνω χρονικά διαστήματα.

Γ) Nα συνηγορήσετε να απαγορευθούν όλες οι τοπικές κυκλικές εκπαιδευτικές πτήσεις και αυτές που πραγματοποιούν οι πρωτοετείς σπουδαστές της Σχολής Iκάρων, με τα πεπαλαιωμένα (περίπου τεσσάρων {4} δεκαετιών) αεροσκάφη, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η υπέρμετρη όχληση των κατοίκων από το θόρυβο των αεροπλάνων.

Δ) Nα συνηγορήσετε να καταρτισθεί χρονοδιάγραμμα απομάκρυνσης του Aεροδρομίου Tατοΐου και να αποδοθεί η έκτασή του στην Tοπική Aυτοδιοίκηση για να χρησιμοποιηθεί ως υπερτοπικός πόλος αναψυχής

 

Eυελπιστώντας

μπλα, μπλά…

 

O ΠPOEΔPOΣ

(Όνομα & Διεύθυνση στην εφημερίδα)

 

Τι έχουμε εδώ: Τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο από μία κλασική περίπτωση νεοελληνικής μιζέριας και κουτοπονηριάς. Μιζέριας γιατί, αυτά τα πράγματα λέγονται σε μία εποχή που ΟΛΟΙ οι Έλληνες θα έπρεπε να συμπαρίστανται στις προσπάθειες της Πολεμικής Αεροπορίας να υπερασπιστεί τα σύνορα της χώρας και κουτοπονηριάς γιατί, πίσω από τη φρικτή διατύπωση περί «υπερτοπικού πόλου αναψυχής» κρύβονται τεράστια συμφέροντα που θέλουν να μετατρέψουν και το αεροδρόμιο Τατοΐου σε νέα «γλυφάδα» όπως πάνε να κάνουν (γιατί όπως με ικανοποίηση διαπιστώνω  δεν θα το καταφέρουν) με το αεροδρόμιο Ελληνικού.

Ποιος μπορεί να αντισταθεί στην ψοφοδεή αντιμετώπιση σοβαρών προβλημάτων όπως είναι η αναγέννηση και η ανάπτυξη της Γενικής Αεροπορίας;

Μήπως ο Πρωθυπουργός κ. Κωνσταντίνος Καραμανλής:



      'Αλλα 'Αρθρα

 
     
  Σχεδίαση, Φιλοξενία: Τεχνόπολις Α.Ε. - © 2006-2008 Powered by