Εφημερίδες/Πρώτο Θέμα/2006
Πυρηνική ενέργεια; Ναι, ευχαριστώ... ( 05-02-2006 )





Δεν υπάρχει πλέον καμία αμφιβολία ότι, το ανθρώπινο γένος κατάφερε επιτέλους να βγάλει τα ...μάτια του. Δε περνάει ημέρα χωρίς, κάποιος  Οργανισμός να μη προειδοποιεί για τις ολέθριες συνέπειες που έχει η αλόγιστη χρήση ορυκτών καυσίμων στο περιβάλλον. Οι πάγοι στους πόλους λιώνουν, η τρύπα του όζοντος μεγαλώνει, η Ευρώπη υποφέρει από τη ζέστη, και η WWF και το Αστεροσκοπείο Αθηνών λένε ότι, στη Κρήτη το καλοκαίρι θα μεγαλώσει κατά επτά εβδομάδες.

 

Είναι βέβαιο ότι πολλοί θα πουν «αχ τι ωραία, που θα έχει καλό καιρό» χωρίς, βέβαια, να ξέρουν ότι αυτός είναι ο συντομότερος δρόμος προς το κακό μας το καιρό. Τα (σύμφωνα με τους αγράμματους ρεπόρτερ) «ακραία καιρικά φαινόμενα» δεν είναι παρά η κορυφή της εποχής των παγετώνων που, όσο παράξενο κι’ αν ακούγεται, θα ακολουθήσει τη περίοδο της υπερθέρμανσης της γης. Πριν από λίγα χρόνια, το μόρφωμα που αποκαλούμε «διεθνή κοινότητα», απασχολούσε η τρύπα του όζοντος (αποτέλεσμα της έκκλησης βιομηχανικών αερίων, σαν τους χλωροφθοράνθρακες που χρησιμοποιούνταν στα συστήματα κλιματισμού και στα προωθητικά αέρια των σπρέι). Η χρήση καταλυτικών μετατροπέων στα αυτοκίνητα και η εφαρμογή από αρκετές χώρες κάποιων άρθρων της συμφωνίας του Κιότο επιβράδυνε το ρυθμό καταστροφής, αλλά δεν έλυσε το πρόβλημα. Όταν όλοι μιλούσαν για το όζον, κάποιοι προειδοποιούσαν για την επερχόμενη αύξηση της μέσης θερμοκρασίας και τις επιπτώσεις στο παγκόσμιο κλίμα.

 

Το αστείο ήταν ότι, εκτός από τους αποκαλούμενους «οικολόγους» (λεω «αποκαλούμενους» γιατί, ποτέ δε κατάλαβα τη σημαίνει η λέξη μια και κάθε σκεπτόμενος άνθρωπος διαθέτει «οικολογική» συνείδηση) στη πρώτη γραμμή της μάχης ενάντια στη ρύπανση ήταν οι μηχανικοί και οι αρκετοί δημοσιογράφοι που έγραφαν για θέματα τεχνολογίας!

Με νοσταλγία θυμάμαι τα άρθρα-ποταμούς που έγραφα στους 4Τ και στις εφημερίδες για την ανάγκη η διεθνής αυτοκινητοβιομηχανία να σταματήσει να παράγει βαριά και ενεργοβόρα μοντέλα και να στρέψει τη προσοχή της στην έρευνα για ελαφρύτερα, αποδοτικότερα και, εν τέλει, καθαρότερα αυτοκίνητα. Και όχι μόνο έγραφα αλλά οργάνωνα θεματικά συνέδρια (1ο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Καθαρών Αυτοκινήτων, ΦΑΕΘΩΝ 2004, Ολυμπία-Πεκίνο (περισσότερα για αυτή τη πονεμένη ιστορία την άλλη Κυριακή) και άλλα ων ουκ εστί αριθμός. Το αποτέλεσμα; Το απόλυτο σνομπάρισμα από τη πλευρά της (κάθε) κυβέρνησης για τον απλό λόγο ότι τα άτομα δεν καταλαβαίνουν τη γλώσσα της νέας εποχής.

 

Όμως ας επιστρέψουμε στο πρόβλημα

Επειδή δε μπορώ να μιλήσω για τη βιομηχανία χάρτου ή τα εργοστάσια χάλυβα θα θέσω το (κρίσιμο) ερώτημα: με ποιο τρόπο πιστεύουν ότι η ανθρωπότητα θα αντιμετωπίσει τις διαρκώς αυξανόμενες ενεργειακές της ανάγκες; Μόνο η Κίνα καταβροχθίζει μπορεί και το 10% της παγκόσμια παραγωγής για να μην αναφερθώ στις ΗΠΑ και τις αναδυόμενες οικονομίες του Ειρηνικού.

Με ήπιες μορφές ενέργειας λένε κάποιοι. Αιολική, ηλιακή κλπ. Μέσα με όλα. Και όχι μόνο με κούφια λόγια αλλά με συγκεκριμένες πράξεις και προτάσεις που επανειλημμένα έχω αναφέρει σε αυτή εδώ τη στήλη. Μπορεί όμως μόνο η αιολική ή η ηλιακή ενέργεια ενέργεια να λύσει το πρόβλημα; Όχι. Τότε; Με κίνδυνο να μπω στο στόχαστρο πολλών θα έλεγα, όπως δεκάδες επιστήμονες και μελετητές, η πυρηνική!

Γιατί;

 

Διότι το ερώτημα που τίθεται είναι: πως θέλουμε να καταστρέψουμε τον πλανήτη; Με τα δηλητήρια του θερμοκηπίου ή με τη πιθανότητα ενός ατυχήματος τύπου Τσερν΄0ομπιλ ή Θρι Μαιλ Αϊλαντ; Αν με ρωτούσατε θα διάλεγα το δεύτερο. Γιατί; Διότι σε συνέδριο που έγινε στο Παρίσι με τίτλο «Η Πυρηνική Ενέργεια στον 21ο αιώνα», οι κυβερνήσεις 74 χωρών και οι καταναλωτές φαίνεται πως είναι διατεθειμένοι να επανεξετάσουν τη θέση τους και ο λόγος είναι ότι έχουν γίνει πραγματικά τεράστια βήματα στο τομέα της ασφάλειας των αντιδραστήρων.

 

Είμαι βέβαιος ότι, ελάχιστοι Έλληνες γνωρίζουν ότι το 80% των ενεργειακών αναγκών της Γαλλίας και το 25% των αναγκών των χωρών-μελών του ΟΟΣΑ καλύπτεται από τη πυρηνική ενέργεια για να μην αναφερθώ στη Γερμανία (6,1% της διεθνούς παραγωγής), Ιαπωνία (10,4%), Ρωσία (5,2%) και ΗΠΑ (30,1%).

 

Στη περίοδο 2003-04 η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από πυρηνικά εργοστάσια αυξήθηκε από τα 357.000 στα 366.000 μεγαβάτ.

Επειδή τα παραπάνω ίσως φαίνονται (και είναι) μακρινά για τους Έλληνες επιτρέψτε μου να επαναλάβω (το γράφω από το ...1975) ότι η φίλη και σύμμαχος μας στο ΝΑΤΟ Τουρκία και συγκεκριμένα ο κουμπάρος μας Ερντογάν, προωθεί πρόγραμμα κατασκευής πέντε (5) αντιδραστήρων ενώ η άλλη μας φίλη, η Βουλγαρία, προχωρεί στη κατασκευή νέου εργοστασίου ισχύος 1000 MW στο Μπελέν στα βόρεια σύνορά της. 

 

Έχουμε και λέμε λοιπόν: πέντε εργοστάσια στη Τουρκία, τρία στη Βουλγαρία, 7(;) στην Ιταλία, και (κακώς) δεν διαθέτω στοιχεία για το πόσα λειτουργούν στη Γαλλία, την Ισπανία και το Ισραήλ.

Τι σημαίνει αυτό για την πτωχή πλην τιμία Ελλάδα;

 

Ένας καλός τίτλος είναι το «Ατιμασμένη και Εγκαταλειμμένη» γιατί αν «σκάσει» ένα από τα τουρκικά πυρηνικά εργοστάσια που θα κατασκευαστούν  στο Ακούγιου, στη Γκνεάτα ή στο Τακιρντάγκ όλοι οι Έλληνες θα λάμψουμε στο σκοτάδι από τη ραδιενέργεια που θα εκλυθεί αλλά, θα βλέπουμε τη καταστροφή στη TV με ρεύμα που θα αγοράζουμε από τα πυρηνικά εργοστάσια της Σινώπης και του Μπελάν πράγμα που συνάδει με τη γενικότερη νεοελληνική κοινωνική, πολιτική και περιβαλλοντική παρλαπίπα.

Για να αποτραπεί η δραματική αλλαγή του κλίματος, με όλους τους κινδύνους που συνεπάγεται, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου πρέπει να μειωθούν κατά 80%.  

 

Για να γίνει αυτό και μέχρι να ξεκινήσει τη λειτουργία του ο Διεθνής Πειραματικός Θερμοπυρηνικός Αντιδραστήρας  (ITER) στο Κανταράς στη Γαλλία που θα παράγει άφθονη και το κυριότερο καθαρή ενέργεια από τη πυρηνική σύντηξη έχω την άποψη (και μπορεί να κάνω λάθος) ότι και η χώρα που ανθεί φαιδρά η πορτοκαλέα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο να μπει στη Λέσχη –αν βέβαια το επιτρέψει η Κοντολίζα Ράις.

 




      'Αλλα 'Αρθρα

 
     
  Σχεδίαση, Φιλοξενία: Τεχνόπολις Α.Ε. - © 2006-2008 Powered by